RSS

Rahasia Keajaiban Sholat

17 Jul

                 Seorang doktor di Amerika Serikat telah memeluk Islam kerana beberapa keajaiban yang ditemuinya dalam penyelidikannya. Dia amat kagum dengan penemuan tersebut, sehingga tidak dapat diterima oleh akal fikiran. Dia adalah seorang doktor neurologi. Setelah memeluk Islam, dia amat yakin akan pengobatan secara Islam dan dengan itu dia membuka sebuah klinik yang bertemakan “Pengobatan Melalui Al-Quran”.

                Apabila ditanya bagaimana dia tertarik untuk memeluk Islam, maka doktor tersebut memberitahu bahwa semasa beliau melakukan kajian urat saraf, terdapat beberapa urat saraf di dalam urat manusia yang tidak dimasuki oleh darah. Padahal setiap inci otak manusia memerlukan darah yang cukup untuk berfungsi secara normal. Setelah membuat kajian yang memakan banyak waktu, akhirnya beliau mendapati bahwa darah tidak akan memasuki urat saraf di dalam otak manusia melainkan ketika seseorang itu sedang sujud semasa mengerjakan sembahyang. Urat tersebut memerlukan darah hanya untuk beberapa sukatan. Ini berarti bahwa darah hanya akan memasuki urat tersebut mengikut kadar sembahyang waktu yang diwajibkan oleh Islam. Begitulah keagungan ciptaan Allah. Jadi barang siapa yang tidak menunaikan sembahyang, maka otaknya tidak akan dapat menerima darah yang secukupnya untuk berfungsi secara normal.

               Kesimpulannya: Makhluk Allah yang bergelar manusia yang tidak bersembahyang, apa lagi yang tidak beragama Islam, walaupun akal mereka berfungsi dengan secara normal tetapi sebenarnya dalam suatu keadaan mereka akan kehilangan pertimbangan dalam membuat keputusan yang normal. Maka tidak heran jika manusia kadang kala tidak segan untuk melakukan perkara-perkara yang bertentangan, walaupun akal mereka mengetahui bahwa perbuatan yang akan dilakukan itu adalah kesalahan. Inilah bukti daripada ketidakupayaan otak mereka untuk mempertimbangkan perbuatan mereka itu secara lebih normal.

 
1 Comment

Posted by on July 17, 2008 in Islami

 

One response to “Rahasia Keajaiban Sholat

  1. sabila

    February 23, 2009 at 11:33 am

    hyati adalah sebuah tempat yang didalamnya hanya Tuhan dan kita sendiri yang tahu ,,,,,,,,

     

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: